Nausicaa Bonin i Eduard Fernàndez

A “Cinema 3” estem contents pel camí que agafen els premis Gaudí. Encara que sigui una cerimònia de mirar-se el melic, els acadèmics, que no arriben a 300, tenen bon ull per reconèixer el que és el bon cinema de l’any. “El cant dels ocells” va arrasar l’any passat, i aquest any ha sigut “3 dies amb la família”, amb 3 premis: millor pel•lícula en català, millor direcció a la debutant Mar Coll i millor actriu a Nausicaa Bonnin. Sens dubte, pel•lis que són cinema de veritat, sigui per innovadores o per intentar arribar-nos a la fibra sensible dient-nos les veritats, i que auguren un futur prometedor al cinema de casa nostra perquè posen unes bones bases per al cinema que vindrà.

Reconèixer el treball d’Àlex Brendemuhl com a millor actor també és un punt a favor. També ho és, encara que sigui ridícul, donar un premi a la millor pel•lícula de parla no catalana a “Los condenados”, d’Isaki Lacuesta. I també l’han premiat perquè ha participat en el guió de Garbo, que s’ha endut el premi al millor documental. I per això recuperem l’entrevista que vam fer a Edmon Roch, un vell conegut del programa:



El que personalment no m’ha agradat, és el premi otorgat a Laia Fàbregas, per “501”. a millor curtmetratge. Un curtmetratge documental que competia amb curts de ficció com “Chat noir” de Daniel Fibla Amselem i “Die archives von C.G. Jung” de Gemma Ventura, que gràcies a fer de jurat dels fimets haviem pogut disfrutar.