Escrit per: El 324
delicious  digg  technorati  yahoo meneame latafanera
tràfic a Jeddah
No us enganyaré, la vida l'Orient Mitjà no és una vida fàcil, i cada país és un món diferent. Fins i tot, dins de cada país, cada ciutat i cada barri presenten diferències abismals. Dubai, Jiddah, Damasc o El Caire són ciutats que poc tenen a veure les unes amb les altres; sovint les úniques similituds són l’idioma i la gastronomia. M’agradaria compartir amb vosaltres les petites aventures quotidianes que visc en aquesta part del món, on no sempre és fàcil sobreviure.

Començo parlant d’un tema que ha generat molta polèmica en les últimes setmanes a l’Aràbia Saudita. És l’únic país del món on està prohibit que les dones condueixin (no per llei ni religió, sinó per tradició); tal com sona. I és que la història de la dona en aquest país és una història amb molt de suc, i no tot és negatiu. Fins ara, el tema de la conducció havia passat bastant desapercebut, però les oportunitats ofertes per les xarxes socials i l’efecte causat per una dona de la costa est que va gosar agafar el cotxe tot i ser conscient que infringia la llei fa un parell de setmanes han escalfat l’ambient. La qüestió és: tindrem una evolució o una revolució? Evolució seria que l’assemblea consultiva de l’Aràbia Saudita, també coneguda com Shura Council (que no té poder legislatiu però molta influència, formada per 150 membres dels quals 6 són dones), proposés un canvi. Revolució serà el que pot passar aquest divendres dia 17 de juny. A través de Twitter i Facebook les dones s’han organitzat. Elles diuen: si som prou dones conduint alhora, ningú ens pot aturar, no ens podran arrestar a totes, oi? Bé, la resposta la tindrem divendres. Aquest no és el primer cop que s’intenta organitzar una revolució (sobretot després dels fets d’Egipte, el Iemen, Jordània, Bahrain i Síria), però sens dubte, la causa creix en nombre d’adeptes; i no parlem només de dones emprenedores.

La qüestió següent és: en una ciutat congestionada amb centenars d’obres i una infraestructura molt deficitària on la conducció és una aventura, quin serà l’impacte d’afegir una quantitat ingent de conductors novells? (deixant de banda el sexe òbviament). Actualment les dones de classe mitjana-alta disposen de conductor (privat o compartit). Algunes fins i tot tenen cotxe propi, que només poden conduir dins dels compounds, les zones residencials exclusives per a expatriats. I què passarà amb tots els conductors que viuen del negoci de transportar dones? El mercat laboral de taxistes està saturat actualment. Bé... hi ha moltes qüestions obertes, però el que queda clar és que la llibertat és la prioritat.

I per acabar, una anècdota: fa un parell de dies vaig veure una entrevista a la primera dona que ha obtingut el títol de pilot d’avió. Ella explicava que a la feina no té cap problema i que és acceptada per tots els seus companys sense problema. I com hi va a la feina? Amb el seu xòfer, que la porta de casa a l’aeroport. Ella no pot conduir el seu cotxe; minuts després pilota un avió amb centenars de passatgers.

Fins la propera!

David
_________________________________________________________________________________
Foto: Trànsit a Jiddah
Escrit per: El 324
delicious  digg  technorati  yahoo meneame latafanera
David
Hola, sóc en David Benaiges, tarragoní de 25 anys que des de fa 4 anys col·lecciona experiències i vivències arreu del món.

Un any abans d’acabar Enginyeria Industrial a l’UPC de Barcelona vaig decidir marxar a Aachen (Alemanya), on hi vaig cursar l’últim curs i hi vaig fer el projecte. Tot just acabar, vaig triar un altre país de parla alemanya per fer-hi les pràctiques durant 6 mesos, Liechtenstein (sí sí, aquell país diminut situat entre Suïssa i Àustria).

Un cop acabada l’estança a Liechtenstein i Àustria, la mateixa empresa em va oferir una feina a l’Aràbia Saudita consistent en dirigir les activitats logístiques del país. No m’ho vaig pensar dos cops… I després de passar 3 mesos d’adaptació a Dubai, vaig traslladar-me definitivament a Jeddah, a la costa oest de l’Aràbia Saudita.

D’això ja en fa gairebé 2 anys.

David
       
Publicitat