LES NOSTRES EMISSIONS: al 33, els dissabtes i diumenges, a les 21.45, i al 3/24, els dissabtes, a les 11.00 i a les 18.00.


destacat mapa europa

Arxius

Estas veient: 22 juny 2018
Categories: Júlia Oliveras , Groningen
Escrit per: blogeuropa
A les 5 del matí, la ciutat es desperta, i amb ella, el Fishmarkt. Situat en el centre de la ciutat, a la plaça Vismarkt, es transforma cada dimarts, divendres i dissabte en un gran mercat anomenat Fishmark amb tot tipus de productes, des de flors, roba fins a menjar. Tot a un preu molt raonable. A més, amb els anys, s’ha convertit en una de les principals atraccions turístiques de la ciutat. Acabat el dia, el Fishmarkt torna a ser una plaça, però sense deixar de ser el centre neuràlgic de la ciutat.


Categories: Marta Campabadal , París
Escrit per: blogeuropa
El Kurdistan és un territori de l’Orient Mitjà que, malgrat que comparteix cultura i història, està dividit entre quatre estats: l’Iran, l’Iraq, Turquia i Síria. Dins del Kurdistan sirià hi ha Rojava. És en aquesta zona, enmig de la guerra de Síria, on té lloc la revolució de Rojava, una revolució política liderada per les dones. En aquest context neix una nova ciència: la “jineoloji”, també coneguda com “ciència de les dones”.


Categories: Judith Lleixà , Bolonya
Escrit per: blogeuropa
Les grans cases de l'automobilística esportiva mundial comparteixen origen. L'Emília Romanya és el bressol de Ferrari, Lamborghini, Masserati, entre altres. Aquesta confluència ha ocasionat que es conegui la regió com la Vall del Motor. Les empreses familiars que van començar a fabricar al voltant del 1900 amb la mecanització de l'agricultura han esdevingut mites i són les culpables de la fama d'elegància i estil de la indústria italiana. Igual que amb els vestits, el disseny és arriscat fins a arribar al límit entre ordinari i estilós. L'elegància italiana és, tant en moda com en vehicles, una cosa molt seva i són capaços de caure amb el barroquisme més kitsch per subratllar l'originalitat i l'estil propi. La creativitat, per l'automobilística italiana, no té límits i aquesta fa que els compradors prefereixin el producte nacional per molt que tingui una fama de qualitat dubtosa.