Escrit per: Ànima
Cridar l’atenció en un entorn multimèdia ple d’estímuls diferents s’està fent cada cop més difícil. Però no hi ha dubte que la campanya de màrqueting viral de Tipp-ex ho ha aconseguit. És un anunci interactiu creat pel Youtube que es va llançar a l’agost i que ara ja ha rebut més d’11 milions de visites.
Fins aquí ho podem explicar: ara es tracta que ho descobriu vosaltres mateixos, perquè en aquest anunci està en les vostres mans decidir el camí a seguir i escollir les accions que farà el protagonista. Sigueu creatius i introduïu totes les paraules que se us acudeixin. Un últim apunt: no us descuideu de provar amb tipp-ex, ja veureu què succeeix!

25/11/2009: Broad.cat

Escrit per: Ànima
Des del disseny hi ha portals que són tota una joia, i és que aquest ram llueix fàcilment amb un simple cop d’ull. La prova és a molts llocs de la xarxa, però parlem de Broad.cat. Per qui no ho conegui, és una pàgina web que serveix com a plataforma per debatre i opinar sobre el que s’està fent a nivell internacional en l’àmbit del disseny audiovisual (i a més, també és una comunitat de referència per a professionals del sector). Al darrere de tot això hi ha l’Associació de Directors d’Art i Disseny Gràfic del FAD, que força sovint fa propostes tan interessants com aquesta.
Un dels professionals del sector que han arribat més lluny és Mark Coleran, de qui veureu que parlen a Broad.cat. Precisament Coleran, que és realitzador de motions graphics -entre altres, el podrem veure a l’Ànima de dilluns. De moment pengem aquest vídeo (Screen Reel) que també han postejat a Broad.cat, en què ens podem fer una idea de com es treballa en aquesta vessant audiovisual capaç de crear fantasia per cinema.

Coleran Reel 2008.06 from Mark Coleran on Vimeo.


Categories: Disseny i publicitat
Escrit per: Ànima
Fa uns dies ja us vam parlar d’Otrascosas, una part de l’agència de publicitat Villarosàs, però avui us en parlem perquè enceten una d’aquestes “altres coses” que no acostumen a fer les agències publicitàries.
Demà, que serem a dimecres dia 25, hi haurà una xerrada a càrrec del tipògraf Andreu Balius que precedirà la projecció del documental Helvetica (la xerrada és a les vuit i la projecció a dos quarts de nou!). Es tracta d’un documental que parla de disseny gràfic, de tipografia i de disseny audiovisual. Si us animeu a veure’l, serà una manera de fixar-se en la quantitat de paraules diferents que podem arribar a veure en un dia. I sabeu qui n’és el director? Ni més ni menys que Gary Hustwit, de qui ja us vam parlar també en una altra ocasió. Per si no recordeu qui és aquest personatge, però, us tornem a penjar el reportatge que en vam fer.


Categories: Disseny i publicitat

27/10/2009: Anuncis de premi

Escrit per: Ànima
No us topeu amb anuncis que captiven? N’hi ha de tota mena, però els més enginyosos no passen desapercebuts. Bisgràfic, un estudi de disseny de Vic, acaba de guanyar per segona vegada el Premi de Disseny Gràfic Espanyol Anuaria al millor anunci en premsa. Aquest mateix any ja havia rebut altres premis (Laus de Bronze i Graphis Posters NY d’Or), i ara l’Anuaria amb l’anunci “La tecnologia A” per al supermercat de la jardineria Vicreu. Justament fa uns mesos, Bisgràfic va aparèixer en un reportatge que vam emetre (i que podeu veure clicant aquí): així que felicitats per tots aquests premis i ànims!

Anunci premiat per l'Anuaria, de l'estudi Bisgràfic
Anunci premit amb l'Anuaria de Bisgràfic (2)
Categories: Disseny i publicitat

12/06/2009: No és broma

Escrit per: Ramon Piqué
És realment lamentable i desafortunat. Avui he rebut el número de juny-juliol de Shots Magazine, una revista + dvd bimensual que repassa el bo i millor de la creativitat mundial en publicitat. Hi afegeixen interessants reportatges sobre realitzadors, agències, nous talents, organitzen festivals anuals, etc etc. Moltes agències hi estan subscrites, bàsicament perquè és una font d'inspiració on fusellar idees. Cada dos mesos obro el paquet amb avidesa, perquè he de confessar que m'encanta veure anuncis. En obrir-la avui, però, em trobo aquesta horrible portada (és la mateixa per la revista paper que pel dvd). Horrible no per estètica, sino posada en relació amb els fets tràgics de l'accident aeri de l'AF-441. Esclar que la revista ja devia ser al correu quan va ocórrer l'accident, perquè Shots Magazine s'envia des de Londres a tot el planeta, però és el súmmum de la mala sort. Entre els milions de portades que podien fer... una autèntica planxa. En fi, m'ha faltat temps per fer una foto amb el mòvil i escriure el post, esclar.

golarro
Categories: Disseny i publicitat