"CATFISH"


EMISSIÓ: dilluns 11 de novembre de 2019, a les 23.00, al 33, 30 dies a internet (GEO blocat a Espanya).

“Catfish”: una persona que fingeix ser algú que no ho és, utilitzant les xarxes socials per crear una identitat falsa, especialment per aconseguir relacions sentimentals en línia.




Es volia que fos un documental real i emotiu sobre el desenvolupament d’una relació sentimental en línia. Però tot no va ser com semblava. Era un engany? I si és així, qui enganyava qui?


null null


En Nev, un fotògraf de 24 anys resident a Nova York, rep un missatge de l'Abby, una nena de 8 anys d'una zona rural de Michigan, que li demana permís per pintar una de les seves fotografies.

Quan rep el quadro de la nena, que és d'una gran qualitat, en Nev estableix una amistat amb la família de l'Abby. Amb el temps, aquesta amistat es converteix en alguna cosa més quan en Nev s'enamora de la Megan, la germana gran de la nena.

Arran de certes revelacions sorprenents sobre la Megan, en Nev i els seus amics emprenen un viatge a la recerca de la veritat.

Una història que, com cada conte, té la seva moralitat: atenció amb la teva comunicació a través d’Internet. Un documental que mostra la nostra vulnerabilitat a la Xarxa i els perills amb els que ens podem trobar.
“Catfish” va acabar inspirant la sèrie televisiva “Catfish: mentides a la xarxa” de la cadena MTV i que va presentar el propi Nev Schulman.

Dirigit per Henry Joost i Ariel Schulman


PANTALLES ADDICTIVES


EMISSIÓ: dilluns 11 de novembre de 2019, a les 00.25, al 33, 7 dies a Internet (GEO blocat a Espanya)


Una epidèmia silenciosa i perillosa – les pantalles de mòbils i de tauletes - amenaça els nens en els primers anys de les seves vides, de 0 a 3 anys.






Els experts avisen que l'ús abusiu de les pantalles de mòbils i tauletes pot provocar trastorns del llenguatge i del son en els més petits. A França, la doctora Anne-Lise Ducanda, responsable de PMI (Protecció Maternal i Infantil), ha creat un col·lectiu amb altres professionals de la salut, pediatres, logopedes i psicòlegs, per fer reaccionar les autoritats.

Exigeixen anar més enllà dels seus estudis de camp i prendre mesures i advertir dels efectes de la sobreexposició dels infants a les pantalles, com es fa amb les addiccions a l'alcohol, el tabac i les drogues.

I l'addicció a les pantalles no només afecta els més petits. Cada cop hi ha més adults addictes a la dopamina que ens proporciona les recompenses que rebem de les xarxes socials.

Fins i tot alguns dels principals líders de la industria de les xarxes socials, com un dels cofundadors de Facebook, reconeixen que aquesta xarxa social es basa en el funcionament del cervell i en particular en els circuits neurals de la recompensa. Aquesta recompensa proporciona una dosi de dopamina, la coneguda com “l'hormona de la felicitat", al cervell.

Experts en addicions comparen el mòbil amb una veritable bomba de dopamina que, a mesura que rebem un "m'agrada" o alguna recompensa semblant, produeix una descàrrega d'aquesta substància que ens satisfà. En definitiva, des de ben petits estem consumint aplicacions que s'han dissenyat per fer-nos addictes a les pantalles.

Dirigit per Paul Moreira i Adèle Flaux